سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، محمدرضا تابش را مهمترین گزینه پیشنهادی مجلسی‌ها به رئیس جمهور منتخب، برای تصدی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست خواند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح جلسه امروز سه شنبه ( اول مرداد) با تأکید بر  نظر نمایندگان فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در مورد گزینه احتمالی ریاست سازمان محیط زیست، افزود: نظر نمایندگان مجلس در مورد ریاست سازمان محیط زیست ضمن احترام به خانم ابتکار بر اساس اولویت روی محمدرضا تابش، انوشیروان محسنی‌ بندپی و مهرداد بائوج لاهوتی است.

نماینده مردم  اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد دیگر مباحث طرح شده در جلسه امروز فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، تصریح کرد: در این جلسه قرار بر این شد که نمایندگان با تصویب قوانین حمایتی متقن از محیط‌بانان در برابر قاچاق‌‌چیان و سودجویان محیط زیست حمایت کنند.

پیرموذن، افزود: اعضای فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس همچنین در جلسه امروز قدردانی خود را از بازنگری ریاست قوه قضاییه در حکم اعدام یکی از محیط بانان که برای دفاع از محیط زیست با قاچاقچیان درگیر و این درگیری منجر به کشته شدن یکی از سوداگران محیط زیست شده بود، ابراز داشتند.

وی، ادامه داد: در ادامه جلسه پرونده تلف شدن گوزن‌های زرد در استان خوزستان بررسی شد که در اینباره مسئولیت شدیدی متوجه مسئولان محیط زیست است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه در کشور‌های توسعه یافته وقوع حوادثی نظیر تلف شدن ۶۸ رأس گوزن زرد می‌تواند موجب استعفای دسته‌جمعی یک کابینه شود، گفت: در کشور ما تنها سه منطقه دارای گوزن زرد است که یکی از این مناطق استان خوزستان است که در این استان ۷۰ رأس گوزن زرد وجود دارد که در نتیجه غفلت و بی توجهی مسئولان محیط زیست تنها دو رأس از این نوع از گوزن اکنون زنده مانده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختلاف میان آمارهای ارایه شده از سوی مسئولان سازمان حفاظت از محیط زیست و آمار‌های واقعی بررسی‌ها در مورد تلف شدن گوزن زرد، یادآور شد: برای اینکه به هر گونه شائبه‌ای در اینباره پاسخ داده شود فراکسیون محیط زیست یکی از اعضای فعال خود (محمد ابراهیم سادات ابراهیمی) را مسئول بررسی این پرونده کرده که به زودی ابعاد دیگر این کوتاهی مسئولان محیط زیست روشن و پرونده برای ترتیب اثر تحویل محاکم قضایی خواهد شد.

 

"لازم به توضیح است محمدرضا تابش نماینده اردکان تاکنون چنین پیشنهاداتی را رد نموده است."

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا